یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اعلام جنگ ویکی‌لیکس علیه انتخابات آمریکا

ويکي ليکس - امنيت

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰


بنیانگــــــذار سایت ویکی‌لیکس در دهمین سالگرد شروع به‌کار این سایت افشاگر اعلام کرده در روزهای آینده بیش از ۱۰ میلیون سند جدید که حاوی مطالبی علیه ۳دولت خارجی و از همه مهم‌تر درباره انتخابات آمریکاست، منتشر خواهد کرد.

وایمکس نیوز - تاریخی که ویکی لیکس برای دور جدید افشاگری‌هایش انتخاب کرده در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و کاملا حساب‌شده است.جولین آسانژ که کنفرانس مطبوعاتی دیروز خود از بالکن سفارت اکوادور در لندن را به‌خاطر مسائل امنیتی لغو کرده‌، در بیانیه‌ای اعلام کرده، حتی اگر به دلایلی از سمت ریاست ویکی‌لیکس کناره‌گیری کند انتشار اسناد توسط این سایت ادامه می‌یابد. آسانژ در این بیانیه گفته‌، امیدوار است طی 10هفته آینده هر هفته به انتشار اسناد ادامه دهد چون برنامه‌ریزی سختی انجام داده تا تمام اسناد مرتبط با انتخابات آمریکا قبل از 8نوامبر منتشر شوند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 8نوامبر (18آبان) برگزار می‌شود.

محتویات اسناد جدیدی که ویکی‌لیکس وعده انتشار آن را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داده معلوم نیست. اما در ماه‌های گذشته انتشار برخی محتویات ایمیل‌های هیلاری کلینتون که در زمان وزارت خارجه‌اش نوشته بود، برای او دردسرهایی را در افکار عمومی و رسانه‌ها ایجاد کرد. حامیان هیلاری کلینتون ویکی‌لیکس را متهم کردند که با این اقدام در پی پیروزی دونالد ترامپ است. به‌دنبال این اتهامات، آسانژ اعلام کرد که اسناد بعدی این سایت درباره ترامپ است.

2نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هر دو مسائل پشت پرده زیادی دارند که در ماه‌های اخیر افشای هر کدام از آنها در رسانه‌ها شوک و غافلگیری جدیدی ایجاد کرده‌است. بیماری هیلاری کلینتون و استفاده از ایمیل شخصی‌ برای کارهای دولتی در زمان حضور در وزارت‌خارجه و همچنین فرار مالیاتی ترامپ، ازجمله این موضوعات هستند. در چنین فضایی که پر از ابهام و بدبینی نسبت به نامزدهای انتخابات است و براساس نظرسنجی‌ها، هیچ کدام از این دو اقبال و حمایت رأی‌دهندگان آمریکایی را ندارند، وعده آسانژ برای افشاگری‌های جدید به این تنش‌ها و بدبینی مردم به سیاستمداران دامن می‌زند.


آسانژ از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد. بعد از آنکه دستگاه قضایی سوئد به اتهام تعرض به یک زن، علیه آسانژ پرونده تشکیل داد و برای او حکم جلب صادر کرد، آسانژ که در لندن به سر می‌برد، از بیم دستگیر‌شدن به سفارت اکوادور پناه برد و از آن زمان در ساختمان این سفارتخانه زندگی می‌کند. او سال گذشته در مصاحبه‌ای که از داخل سفارت انجام داد، گفت که به‌خاطر اجبار به زندگی در داخل ساختمان سفارت به بیماری دچار شده‌است. او می‌گوید پرونده‌ای که دولت سوئد برایش تشکیل داده ساختگی و با تحریک آمریکا و با هدف ساکت‌کردن او صورت گرفته‌است.

آسانژ در بیانیه‌ای به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس ویکی‌لیکس درباره وضعیت حقوقی خود در سفارت اکوادور گفته که مسائل سیاسی علیه او درست شده و امیدوار است سازمان ملل با مداخله خود این موضوع را حل کند.

  • کلینتون همچنان پیشتاز

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون با فاصله 6درصد آرا همچنان از دونالد ترامپ پیش است. براساس این نظرسنجی‌ها که در سطح کل کشور و توسط ان‌بی‌سی و نیویورک‌تایمز انجام شده، کلینتون 46درصد و ترامپ 40درصد آرا را همراه خود دارند.

 

منبع : همشهری آنلاین

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو